lørdag 11. september 2010

Hvem deltar i hyttebyggingen?

Vi har to og en halv times kjøring til hytta vår, så det blir mye tid til å gruble. Særlig når en tar turene aleine slik jeg gjør nå i byggeperioden. Ofte går jeg gjennom siste dagers arbeid og fremskrittene som gjøres. Nå er det slik i vår familie, og sikkert i mange andres også, at det er far som bygger og mor som sørger for at far faktisk kan dra fredag etter jobb og bli borte helg etter helg. Vi gjorde en opptelling og fant ut at jeg omtrent ikke hadde vært hjemme ei hel helg siden slutten av juni. Riktignok har vi vært på ferie innimellom og jeg har vært ei helg på reinjakt, men allikevel, mye tid brukes på hytta for min del. Mitt poeng med denne "grubbelen" er at det ikke hadde blitt noen hytte dersom det ikke var lagt tilrette for at jeg faktisk kunne gjøre jobben og at noen andre tok seg av helgevask, helgehandel, fotballturneringer, helgekos for ungene og alt det andre som skal skje på ei kort helg. Det er ofte slik at det å bygge hytte er den lette jobben... Så jo, det er flere enn meg i familien som deltar i prosjektet bygge hytte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar