søndag 4. juli 2010

Grunmursarbeid: hardt arbeid for en amatør...

Etter ei ukes hard arbeid ble jeg og mine medhjelpere endelig ferdig med grunnmuren. Dette arbeidet var mye tyngre enn jeg hadde forestilt meg. Etter hele forrige helg og to dager ut i uka var jeg og svigerfar ennå ikke ferdig og vi måtte returnere hjem med lite håp om å bli ferdig i tide til at snekkeren kunne gå igang med bygging mandag 5 juli. Jeg må innrømme at jeg var fortvilet da jeg innså at tiden løp ifra oss. Muren skulle jo helst få noen dager til å herdes på også før gulvbjelkene skulle på plass. Jeg innså at her måtte proffesjonel hjelp tilkalles. Onsdag ettermiddag startet jeg å ringe til håndtverkere i Etnedal kommune. Jeg snakket vel tilsammen med 10-15 stk og spørsmålet var det samme - kunne de stille med murer hjelp dagen etter eller senest fredag? Grunneier Jan gjorde også det han kunne for å finne folk og torsdag formiddag ringte en tilbake og sa at han og en murervenn tok jobben. Snakk om jeg var lettet!!
Fredag var vi igang og lørdag stod muren endelig ferdig!! Vi rakk det - mandag blir det bygging. Da kommer snekker'n som konemor ordnet gjennom P4's Gledespatrulje tidligere i vinter.

Stripemur og to isolerte rom, ett under kjøkken og ett under boden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar