tirsdag 28. juli 2009

Juli 2009: Tomta ryddes

Nå som tomta er vår klarer jeg ikke vente med å gjøre noe - og jeg har et håp om at tomta kan graves ut iløpet av høsten. Jeg dro opp til Etnedal for å felle trær på tomta, møte kommunen for oppmerking av tomt og møte entrepenør ifbm anbudsrunde som jeg har igangsatt på Anbudstorget.no - Gratis formidling av anbud. Det ble en produktiv dag med mye gjort i samme omgang – kjempebra når det tross alt er ca 2 timers kjøring hver vei. Avtalen med Etnedal kommune var at de mot betaling skulle merke av hyttas plassering på tomta slik at jeg kunne komme i gang med byggesøknad. De hadde imidlertid bestemt at de samtidig skulle merke opp tomta og slå ned merker for tomtegrenser. Det var veldig bra da det ellers kunne ha blitt utsatt til langt utpå høsten. Han fra kommunen var svært hjelpsom og vi merket av tre referansepunkter for hytta slik at jeg kan måle videre ut fra dette. Situasjonskart kom i posten allerede dagen etter.

Gikk en tur til vannet bak hytta for å nyte utsikten mot fjellheimen. Nærhet til vann for sommeraktiviteter og fjellområder var to av kriteriene for valg av tomt. Og denne fine sommerdagen var begge oppfylt. Det var fin sol hele dagen så jeg fikk også sett hvordan sola ligger på tomta gjennom en hel dag i slutten av juli. Det blir bra når bare noen trær blir fjernet.


Tomta etter første trefelling - Så vidt det synes enda så sliten jeg ble....
Møte med kommunen og entreprenør tok sin tid så jeg kom ikke ordentlig i gang med trefelling før i ett-tiden.. Fikk felt alle trær på ”innsiden av hytteveggen” og ble klar over hvor mye trær det egentlig er på tomta. Har en del å felle på yttersiden av veggen før graving kan starte. Dessuten er det mange trær som skal bort for å åpne opp for lys, sol og utsikt. Men det får vente til en annen dag. Klokken 2030 pakket jeg sammen og startet på hjemtur – helt gåen i armer og ben etter arbeidet. Kontorkroppen er ikke vant med slikt lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar